Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

automaticý generátor odpovědí

20. 4. 2012 15:38
Proč píši

Důvod proč jsem článek napsala je popsán hned v jeho nadpisu. Nastavit otázku zda v nemocni VĚDÍ, co dělají. Do nemocnice jsem přijela s dotazem, ne zavazet opravdu nemocným jak zmiňuje jeden příspěvek, poznali tedy co se synem je a jak je možné s ním pracovat? Stejně tak jsem přijela do nemocnice se stejnou zodpovědností a očekáváním jak zmiňuje jiný příspěvek, že se stav dítěte může zhoršit. I ony zmiňované hrušky mi byly doporučeny samotnou sestrou, když jsem se zeptala, které ovoce by tedy mohl, abych byla pořád v rámci diety, kterou dopořučili. Pokud by mě lékař poslal domů a syn do rána zemřel jak zmiňuje další příspěvek, ano také bych asi měla námitky, které by tedy otevřely otázku "vědí v nemocnici co dělají?".

0 0
možnosti

automaticý generátor odpovědí

20. 4. 2012 15:41
Re: Proč píši

Nejde o kritiku sester, doktorů, věřím, že dělají v rámci svého vzdělání a přesvědčení co mohou, jde o zamyšlení se, na jakých základech samotná medicína a to, že je zdravotnictví institucionalizované stojí. Funguje současná diagnostika, když jsou hospitalizovaní nemocní a posíláni domů jak je zmíněno v jednom příspěvku lidé, kteří pak zemřou? Je škoda, že můj příklad je potřeba brát jako vytahování se, že jsem "lepší než lékaři". Popsala jsem svou zkušenost jak člověk nelékařsky vzdělaný přemýšlel o dané situaci a kam ho vedla intuice. Použila jsem příklad svůj, protože zkušenost je nepřenosná, takže raději než zmiňovat něco co by mi někdo povídal.

0 0
možnosti

Fordána

7. 4. 2012 9:10
Sama jste to napsala jaká jste matka.

Většina přítomné

vlákniny je nerozpustná, což činí z hrušek výborné laxativum. V situaci jaké jste byla, bezva pokrm.

Už teď lituji všechny, kteří v rámci svého povolání musí přijít s vámi do styku. Průvodčí, prodavačky, učitelky atd.

4 0
možnosti

tanker d

7. 4. 2012 9:00
úplně normální věc

nic vám nebylo a lezli jste zabírat místo do nemocnice lidem, kteří tu pomoc opravdu potřebují. oni tam jsou totiž zvyklí léčit děti, kterým opravdu něco je. v případě nouze by vám všechny tyhle procedury byly milé, protože by zabránily, aby díte umřelo. když vám nic není nemáte tam lézt, když už tedy mermomocí musíte, tak se nedivte že se k vám chovají jak jsou zvyklí - prostě oni nesmí nic zanedbat. jak byste asi řvala, kdyby vašemu dítěti opravdu něco bylo a v nemocnici se na něj vykašlali a léčili vás banánama a mrkvičkou abyste měli hezké ... (sto dukátů)

3 0
možnosti

automaticý generátor odpovědí

20. 4. 2012 15:48
Re: úplně normální věc

Přesně jak píšete - pokud by dítěti "opravdu něco bylo" a oni jej léčili mrkvičkou ... to je přesně ono. Tohle byla totiž adekvátní "léčba" pro ten jeho stav. Vědí tedy KDY maji CO ČÍM léčit. Vědí tedy, kdy mrkvička a kdy něco jiného? Funguje diagnostika? Navíc jsem tím apelovala na komplexnost léčby, aby strava jako dostupný a relativně levný prostředek z ní nebyla vyloučena.

0 0
možnosti

Nela117

6. 4. 2012 23:21
Vědí v nemocnici co dělají?

Odpověď na vaši otázku je jasná:

Nevědí.

Ale naštěstí jste tam byla vy a vedla jste jejich pochybné kroky.

Máte to fajn. Znáte léčebné postupy, víte co udělat teď, co potom, co vůbec ne, bezchybně dedukujete stran diagnózy - příště to sfrknete doma svépomocí a na celý blbý špitál se jim můžete vykašlat.

9 0
možnosti

automaticý generátor odpovědí

20. 4. 2012 15:56
Re: Vědí v nemocnici co dělají?

Otázka zněla "vědí v nemocnici co dělají?" Věděli co je synovi, jak postupovat, abychom šli co nejdříve domů? Neznám léčebné postupy, nevím co udělat teď a co potom, nededukuju bezchybně ... dělala jsem to tak jak mě to zrovna vedlo a mohla jsem to dělat mimo špitál přesně jak píšete, jak jsem od prvního dne chtěla, v případě zhoršení opět přijet. Nic méně nás hospitalizovali a podnikali své kroky. Věděli co udělat teď, co potom, co vůbec ne a bezchybně dedukovali stran diagnózy?

0 0
možnosti

delora

6. 4. 2012 22:28
sestřičky

Oh boy, sestřičky zajišťují ošetřovatelskou péči, to znamená, že pečují, podávají léky, pomáhají s osobní hygienou, s jídlem, zavádí někkteré vstupy, o jiné je starají , vědí, na co která kapačka je a vy jim tu vyčítáme, že neznají vysloveně doktorský věci... pokud chcete info o farmakokinetice a farmakodynamice a možných nežádoucích účincích, tak by bylo logické se optat doktora, ne? Nebo by vám taky hrozně vadilo, kdyby paní sekretářka v advokátce nevěděla, na čem přesně má být založena vaše obhajoba? Zbytek nekometuju, bohudíky, že ve svém oboru nepřijdu do styku s dětmi... tedy, děti jsou bezva,ale bohužel mají rodiče...

2 0
možnosti

Světlonoš_v04

6. 4. 2012 14:53
a kdyby vás poslala domů a on do rána zemřel

tak byste tu taky psala blog a nadávala na lékaře. Takže výsledek je ten, že ať lékař udělá to nebo ono, tak vy budete nadávat. Raději k nim vůbec nechoďte, když to všechno očividně víte nejlíp.

3 0
možnosti

nechci vyrusovat

7. 4. 2012 0:09
Re: a kdyby vás poslala domů a on do rána zemřel

Světlonoši, Vy jste sice urputně děkoval, ale jaksi zapomenul odejít. Na to, že jste MUDr se bohužel v řadě diskuzí pod články chováte jako úplný do*ytek. Prohlédněte si své diskuzní příspěvky. Jistě je píšete z nemocnice a zdá se, že ve stavu, za který by Vás z normálního zaměstnání vyhodili.RvRv

:-(:-(:-(

1 0
možnosti

mamina2

6. 4. 2012 14:40
To máte těžké

Takové teploty zdánlivě bez důvodu jsou právě mnohem větší oříšek než kdyby nějaké další příznaky měl. A když už jste s ním do té nemocnice přišla, tak oni nemají moc jinou možnost než vyloučit všechno možné, protože představte si, že vás pošlou domů a on vám tam pak třeba umře nebo se mu ten stav aspoň hodně zhorší. Nebyla byste první, kdo by si stěžoval, že ho pořádně nevyšetřili?

Jinak kapačka s glukozou sama o sobě asi taky průjem nevyvolá, protože nijak nezatěžuje trávicí trakt, ne?

1 0
možnosti

automaticý generátor odpovědí

20. 4. 2012 16:03
Re: To máte těžké

souhlasím, že nevyvolá průjem a nezatěžuje trakt. Kam pak jde všechna ta voda? A opět - pokud mě pošlou domů a pak umře ... ví se tedy co dělat?

0 0
možnosti

Fantomazz

6. 4. 2012 12:24
nemocnice je hazard se životem

asi před dvěma lety jsem si hnusně potrhal rameno, tak šup do špitálu na emergency. Bylo sobota odpol. Aby se se mnou vůbec někdo začal bavit, tak sem musel vysolit 90 korun výpalný. Že ze mne kape krev nikoho nezajímalo. Bezodkladně nejdůležitější bylo přikázání, že musim okamžitě přeparkovat tááámhle dozadu, tady parkujou jen doktoři (nikoli sanitky). A Ať si sednu a počkám, že toho maj teď moc (nikde nikdo). Mohl sem si o víkendu vybírat? Jistě, nechal jsem se zašít na veterině. Je mi jedno co si o tom kdo myslí a trapný vtipy jsou dozajista na místě. Jen přikládám zkušenost z nemocnice. Lepší je chcípnout rovnou než se tam doprošovat...

1 0
možnosti

buta

6. 4. 2012 12:18
To je bomba, rodiče povedou operatérovi ruku ....

Chudáci doktoři, bude to jako v Africe, celá rodina kolem nemocného a všichni do toho kecají - to jsem zažil. Každej trotl co nemá o medicině ani páru ( studuje se 10 let po maturitě a jsou to 2 tuny knih), věří na heřmánek,pijavice, zábaly a zaříkání bude teď ¨řídit jak mají jeho příbuzného léčit. Paní nemůže vědět, že existuje příjem k observaci, že každá nemoc má stadia průběhu a horečka není nemoc , ale příznak a může být příznakem cca 240 nemocí přímo a jinak doprovodný nepřímý příznak prakticky všech nemocí. Asi taky neví, že k diagmoze je potřebné pečlivé vyšetření a do výsledku je nutná paliativní léčba včetně zavodnění, dostatek minerálů a energetické hrazení ( určitě ne stravou v podobě třeba řízku ale dodáním glukosy a šetřením zažívacího traktu).  Že dnes vůbec někdo tu medicinu chce dělat.....krev,hnis,smrad,výkaly,psychický stres,strašně těžké studium,za krkem žaloby,kradoucí vedení,polovina platru kominíka - a pak přijde článek od takovéhle krá....y

7 0
možnosti

automaticý generátor odpovědí

20. 4. 2012 16:11
Re: To je bomba, rodiče povedou operatérovi ruku ....

Tohle je dobrý přispěvek, díky, tady oceňuju hlavně popis, co vše je třeba k diagnostice. Tedy to, co neproběhlo první den, ale až ten poslední před odchodem. Důvod? Nejvíce odběrů se nebralo první den, ale poslední před odchodem.

0 0
možnosti

petrph

6. 4. 2012 10:40
to si nevyberete

Taky tu byl před nedávnem případ, kdy v nemocnici řekli v noci na pohotovosti rodičům "dítěti nic není, jeďte domů", a to dítě potom umřelo. Prostě, v okamžiku když do té mašinérie vstoupíte a na tu pohotovost si dojdete, tak ten doktor si u takových nejistých příznaků nelajzne říct !nic mu není!", to nejmenší co může udělat je že ho příjme ať mu ráno udělají všechny možné testy.Možná pro to dítě lepší že mu je tam udělají hned, než kdyby jste šla ráno k doktorce a pak s ním ta jednotlivá vyšetření obíhala měsíc po poliklinice..

5 0
možnosti

automaticý generátor odpovědí

20. 4. 2012 16:16
Re: to si nevyberete

Ano, to bych ocenila, kdyby testy proběhly hned. Tedy všechny. Většina jich proběhla v den odchodu, ne první nebo druhý den. Možná padne argument, že testy jsou drahé a tak se dělají postupně, kdyby moč ukázala to a to, pak krev to a to, pak stolice atd. Proč je systém tedy takto nastaven a kdo a co drahost testů vytváří? Nejde o to kritizovat jednotlivce, určitě to myslí dobře, jsou v tom oboru vzdělaní a jak se zde psalo, tráví velké množství času studiem aby nakonec došli do tohoto stavu věci. Jen se zamysleme, proč?

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS